Pages - Menu

dimarts, 3 de març del 2015

Formentera de verd Ermasset

Alguns i algunes passen la nit millor que d’altres, dormint, roncant, desvetllats, nerviosos i un poc de tot.

La carrera all round comença a les 8h ben puntuals i cadascú comença a agafar el seu ritme. Uns kilòmetres fàcils i ràpids que després es convertirien en zones tècniques, plenes de pedres i de torrents però amb unes vistes espectaculars. Pareixia fèiem una gimcana, ja que la senyalització era molt dolenta, era molt difícil veure la pròxima cinta i la majora de gent es perdia durant uns moment o tiraven per allà on podien.

Abans del km 30 comencen trossos d’arena. Cadascú la recor per allà on li sembla més dura per estalviar energia. En el km 32,5, a la platja del Migjorn, on a les 11.30 té lloc la sortida de la Half Round, hi ha un gran ambient. Als que arribaren  abans d’aquesta hora els reben com si fos la meta, però encara els hi queda una tiradeta.

Una pujada ben empinada que ens a dintre a un bosc. El far de la mola, que feia molts km que el veiem, ja està més aprop. Una vegada allà, uns mes ràpids que d’altres, menjam un poc, ens llevam l’arena de les sabates, dues fregues i seguim, ara ja amb la idea de que esteim de tornada.

Just sortint de La Mola, un grup de 4 Ermassets, juntament amb 5 o 6 corredors més es van perdre seguint les senyalitzacions de la prova de BTT de la setmana passada i que encara no havien llevat les cintes. Després de recórrer més km i de perdre bastant de temps  varen retornar al camí però ja desmoralitzats i pensant  en algun moment amb la retirada.

Pujada i baixada d’un torrent espectacular i córrer per devora els acantilats no té preu. Baixada denominada terreny Ermassets pel camí Roma que ens du cap Es Caló. Seguim vorera vorera fins a l’últim avituallament de Punta Prima. L’aigua d’un turquesa espectacular i amb un sol radiant que ens convidaven a estar en remull.

Quedava el més dur, anar fins a s’Espelmador i tornar. Uns 7 km d’arena arena i més arena. La platja de illetes es espectacular però l’havien de recórrer tota. Aquí ens creuàvem amb la gent que tornava i ens donàvem força i ànims. Sortint de la platja d’illetes i amb un kilogram d’arena a cada sabata ens quedàvem 4 km de pista per arribar a final. La meta ens esperava i la illa de Formentera va ser conquerida pel verd Ermasset.

Destacar els pòdiums  d’en Pep Castro, de n'Aina Bernat i de na Iris, i la gran actuació de tots els Ermassets i Ermassetes