Pages - Menu

dilluns, 23 de setembre del 2013

CRONICA DE LA CCC 2013 PER GUSTAU GASTALVER.


   La CCC es una cursa que es fa al massís del mont Blanc i la carrera reina es la ultratrail del Mont Blanc (166km 9200 de desnivell). El recorregut transcorre a través d’un GR que dóna la volta al massís per colls que ronden 2800 metres. El que fa molt especial aquesta cursa és que passa per tres països: partint de Chamonix (França), passa per Courmayeur (Itàlia) i per Champex (Suïssa).
  La CCC es la versió reduïda de l’Ultra: surt de Courmayeur i realitza el mateix recorregut de la llarga; en total, 98km i 6.500 de desnivell. Són les tres C: Courmayeur, Champex i Chamonix.
  Aquest any vaig decidir intentar fer-la, per tercera vegada: els anys 2011 i 2012 vaig prendre la sortida des de Courmayeur. La primera vegada, la muntanya me va vèncer , després de 5 hores seguides de pluja i de patir símptomes d’hipotermia, vaig abandonar a Trient.
  L’any següent, el 2012, vaig tenir la sort de viure una cursa espectacular, de mal temps, neu, pluja, vent... i vaig aconseguir acabar-la després de córrer 22h.
  Enguany, gràcies el bon temps, vàrem poder fer el recorregut original: els altres anys havien escurçat el traçat per tal d’evitar les parts altes de les muntanyes.
 Vaig sortir a les 9 del mati de Courmayeur amb un col·lega meu de Madrid, n’Álvaro, que esta molt fort, des de la segona fila de la sortida, i em vaig deixar en dur per les emocions... a les dues hores tenia tirons als quàdriceps i n’Álvaro ja m’havia fuit! A Col Ferret  van aparèixer els fantasmes del primer any: me faltaven 65 km i a les baixades no podia córrer degut al mal dels quàdriceps.
 Vaig decidir aturar-me en passar el coll, vaig estirar a consciència i vaig hidratar-me. Llavors vaig sortir molt tranquil, i poc a poc vaig començar a córrer millor. En arribar a la Fouly vaig trobar na Marta i els nins que m’havien vengut a veure: me varen donar un xute d’energia! Des d’allà, vaig partir cap a Champex amb molt bones sensacions.
 En arribar a Champex ja eren les 20h, duia 11 hores de cursa i es veia arribar la nit. Per això, vaig fer una aturada més llarga, vaig sopar de pasta i del formatge típic de la zona, mel!
  A partir d’aquest avituallament, vénen tres colls amb un desnivell d’uns 800 metres de pujada i amb baixades molt pronunciades. El primer, a Bovine, se me  va fer duríssim i el segon, per arribar al darrer avituallament, a Vallorcine, me va deixar buit d’energia.
  A Vallorcine me sentia tan baix d’energia que m’ho vaig haver de prendre amb calma, vaig menjar molt de formatge i rehidratar-me a tope. I vaig sortir poc a poc cap a la darrera pujada: la Tète du Vent. Ben al començament, me vaig prendre un gel de cafeïna i vaig tenir un  subidon, vaig anar prenent forces i vaig acaba pujant a Tète du Vent  a tota velocitat. Veure que anava avançant altres corredors me va pujar  la moral i vaig començar la baixada cap Chamonix corrent a tope, gaudint de la sortida del sol, que es reflectia al Mont Blanc.
  Llavors, vaig sortir del meu mantra per telefonar a na Marta i dir-li que anava llançat i que en 20 minuts arribava. No tenia clar que la meva família tengués temps de venir a rebre’m a la meta, m’esperaven més tard...
  Però hi eren: en aquell moment el cansament desapareix, poder compartir aquells moments en què les emocions estan a flor de pell després de tot l’esgotament és molt gran. Entrar a la meta  amb ells tres és de les coses guapes que m’han passat a la vida.

 Després de 23h me vaig plantar a Chamonix.
I aquest any, sense saber molt bé perquè, el meu inconscient ha fet  que torni  a fer aquesta cursa. Això m’ha duit hores de reflexió, un es demana durant una cursa tan llarga, quan acabes les forces i encara et queden 10h, que putes faig aquí.
  Al  final, en aquest tipus de curses, no competeixes amb els altres, ni amb el crono, sinó amb tu mateix.
  Vivim a una societat que ens adoctrina a fer coses d’una determinada manera, estandarditzats, fent tots les mateixes coses: els nins juguen a futbol, les nines fan gimnàstica, els escaladors estan sonats. Per practicar un esport, acabam comprant un seguit de coses; els corredors necessitam un determinat tipus de calçat, roba, complements i un llarg etc. Si no tenim un rellotge amb GPS que enregistri els km que feim, sembla que l’esforç de córrer no ha valgut la pena.
 Quan particip a una cursa de llarga distància m’enfront a totes les etiquetes que m’han posat al llarg de la meva vida. Superar un repte d’aquesta mena te dóna una satisfacció tan gran, que descobreixes  que el poder  de la ment és increïble i els límits estan per sobrepassar-los.
  El que m’ han ensenyat  aquets tipus de curses és que el fracàs és la font de motivació  mes gran que un mateix pot trobar .
  Per això vos anim a que participeu a alguna cursa d’aquest tipus, només fa falta inscriure’s...el demés vendrà després.



     Segueix el teu instint.


ENTRADA A META DE DOS ERMASSETS CAMPIONS.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada